Publications I created

A strategic approach to framing digital opportunities

White paper

In this age of digital opportunities, it seems that most companies are trying to figure out how their business should grow. To keep up with the latest digital trends, companies are required to extend the current platform with a chatbot or to apply gamification in the onboard process for new customers, and often it is unclear to see the relevance of such an initiative. This White Paper explains how to align these digital opportunities with a strategic perspective that fits your business.

MaaS Conference 2020: challenges in Mobility becoming a Service for everyone

Article

Blog on INFO.nl that highlights a couple of topics that were introduced during the opening keynote/talk shop of the MAAS Conference 2020

  • March 19, 2020
  • INFO

Faster insights into milk deliveries with Melkapp

Case

Case description that highlights the Melk app that was created for FrieslandCampina.

Unleash the artificial smartness

Article - Dynamic Design Magazine

Article in the 2nd release of the Dynamic Design magazine about how we should use the power of Artificial Intelligence to our advantage.

  • December 13, 2018
  • Mirabeau

FrieslandCampina bouwt omnichannel oplossing met melkveehouders

Article

Hoe communiceer je effectief en efficiënt met de 19.000 eigenaren van je bedrijf? Die vraag stelde FrieslandCampina zich een aantal jaar geleden bij de herijking van de communicatiestrategie. Het heeft onder andere geleid tot een drastische vernieuwing van het online platform melkweb en de introductie van twee nieuwe apps.

  • September 28, 2018
  • EmerceDutch
  • Emerce

Sponsor spotlight - Mirabeau - UXcampAMS17

UXCamp interview

Interview with Gareth Simms about my role at Mirabeau and an outlook on UXcampAMS17.

e-Commerce optimisation for the ever-changing web - From progressive enhancement to dynamic design

White paper

In the past few years, Mirabeau has acquired the necessary experience to realise successful e-commerce platforms for companies like Jumbo, Praxis, Kruidvat and PARKnSHOP. In this white paper, we describe the approach and benefits of a responsive e-commerce website.

Power to the people! Ontwerpers en gebruikers zijn aan zet

Article

Wat heeft de toekomst voor ons in petto? Niemand weet het. Maar het is wel duidelijk dat er een periode is aangebroken vol kansen en mogelijkheden. Het maakt niet zo gek veel uit of je bij een groot bedrijf werkt of dat je misschien zelf een bedrijf bent begonnen. Een klein initiatief kan uitgroeien tot een groot succes; het draait allemaal om initiatief en goede ideeën! Dat is ook de inspiratiebron voor de start-up cultuur én het thema dat dit jaar centraal stond tijdens The Next Web Conference Europe 2014: Power to the People.

Content first - Van responsive design naar dynamische website

Article

Het tonen van relevante content op de juiste plaats en op het juiste moment. Dit designprincipe leeft al sinds dag één van de geschiedenis van het web maar is met de komst van responsive webdesign nieuw leven ingeblazen. Responsive design zorgt ervoor dat websites een stuk dynamischer zijn geworden doordat de layout zich aanpast aan het device. Dezelfde technieken moeten nu worden ingezet om de content te presenteren en rangschikken op basis van de interesse van de bezoeker.